امروزه با گذر از قسمت‌های مختلف شهر، اجزای مختلفی از شهر را می‌توانید مشاهده کنید. تعداد زیادی از وسایل و اجسامی که مشاهده می‌کنید شامل مبلمان شهری می‌شود. مبلمان شهری یکی از الزامات شهری است که شامل اجسام و وسایلی مانند میز، نیمکت، آلاچیق، سطل آشغال، انواع تابلوها، بخشی از پوشش گیاهی و تعداد قابل توجهی از وسایل سطح شهر می‌شود. مبلمان شهری یکی از اجزای مهم شهر هستند و از جوانب مختلفی برای شهر مفید فایده هستند.

این مبلمان روی کیفیت زندگی شهروندان منطقه تاثیر می‌گذارد و سبب افزایش تعاملات و روابط اجتماعی مردم با یکدیگر می‌شود. همچنین باعث افزایش فعالیت‌های روزانه شهروندان می‌شود. این مبلمان‌ها می‌توانند در عین زیبایی، بسیار کاربردی باشند. این اجزا بستری مناسب برای کاربری‌های مختلف به وجود می‌آورد. به همین دلیل مبلمان شهری از اهمیت بسیار برخوردار هستند و وجود آن‌ها در سطح شهر ضرور است.

این مبلمان در ابعاد، طرح‌ها، رنگ و جنس‌های مختلفی ساخته می‌شوند. تعیین وتصمیم‌گیری راجب هز یک از این پارامترها وابسته به نوع کاربرد و محل قرارگیری مبلمان است. این مبلمان با المان‌های مختلفی طراحی می‌شوند و با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسند.

تاثیر انواع طراحی‌ها

طراحی مبلمان شهری یکی از مهم پارمترهای انتخاب مبلمان است. طراحی مبلمان باید با توجه به کاربرد و محل قرارگیر آن مبلمان انجام شود. مبلمان شهری می‌تواند طراحی‌های مختلف و متفاوتی باشد. نوع طراحی مبلمان شهری می‌تواند تاثیر زیادی در کاربرد آن‌ها داشته باشد. طرح‌های کاربرد مانند مبلمان شهری مانند نیمکت که دارای شارژر هستند یا مبلمانی مانند صندلی که دارای نورپردازی در شب است یا در کنا خود قسمتی کوچک برای کاشتن گل و گیاه دارد. نوع طراحی مبلمان شهری بر روی قیمت آخر مبلمان شهری تاثیر مستقیم دارد و به همین دلیل مبلمان شهری در انواع طراح‌ها در سطح شهر ظاهر می‌شوند که دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.

تاثیر انواع ابعاد

مبلمان شهری در ابعاد مختلف طراحی و تولید می‌شوند و از نظر ابعاد محدودیتی در طراحی ندارند. ابعاد مبلمان شهری یکی دیگر از پارامترهای تاثیرگذار روی قیمت آن‌ها است. مبلمان شهری اغلب با در نظرگیری کاربرد و محل قرارگیری طراحی و سایز آن‌ها مشخص می شود.

تاثیرانواع جنس‌ها

مبلمان شهری با اجناس مختلف طراحی و به تولید می‌رسند. در ساخت مبلمان شهری می‌توان از جنس‌ها و مواد اولیه مختلفی مانند سنگ، چوب، انواع فلزات و پلاستیک استفاده کرد. نوع و جنس مبلمان شهری یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار روی قیمت مبلمان هستند. از آنجایی که مواد دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند می‌توانند به قیمت‌های مختلف به بازار عرضه بشوند.

چوب یکی از جنس‌های شایع در ساخت مبلمان شهری می‌باشد که از زیبایی معقولی برخوردار است. مبلمان چوبی به واسته انتقال و جذب گرما کم، یکی از جنس‌های بارز به کار رفته در بیشتر مبلمان شهری است.

فلزات یکی دیگر از مواد مصرف شده در تولید مبلمان شهری است که دارای مقاومت بالا در مقابل شرایط آب و هوایی و ضربات شدید است. همچنین فلزات به دلیل قابلیت شکل پذیری بالا یکی از مواد مناسب مصرف شده در ساخت مبلمان شهری است.

مبلمان سنگی، یکی از انواع جنس‌های مبلمان است که دارای مقاومت بالا و مناسبی است و در اثر عوامل مختلف خارجی تخریب نمی‌شود. مبلمان سنگی دارای زیبایی خاص خود هستند که در مناطق مختلف در مبلمان شهری استفاده می‌شوند به به شهروندان احساس بهتری می‌دهند.

پلاستیک از دیگر مواد بارز به کار برده شده در ساخت مبلمان شهری است که از شکل پذیری بالایی برخوردار است.

به طورکلی می‌توان گفت که مواد به کار برده شده در مبلمان شهری یکی از عوامل تاثیرگذار روی قیمت مبلمان هستند.

 

نتیجه‌گیری

مبلمان شهری یکی از اجزای مهم شهر هستند و وجود آن‌ها برای یک شهر الزامی است. وجود مبلمان شهری از جوانب زیباسازی شهری، بهبود کیفیت زندگی شهروندان تاثیر مثبت دارند. قیمت مبلمان شهری وابسته به عوامل مختلفی است. قیمت مبلمان وابسته به نوع طراحی، رنگ، جنس و ابعاد مبلمان شهری می‌باشد. لازم به ذکر است که مبلمان شهری می‌توانند در انواع ابعادها با جنس و طراح‌های متفاوت ساخته بشوند و با قیمت‌های متفاوت به بازار عرضه بشوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *